Güncel Haberler
Eğitimli insanların, bunamanın fiziksel etkileriyle daha iyi başa çıktıkları ve bir yıllık fazladan eğitimin bile bu hastalığın gelişme olasılığını önemli ölçüde azaltabildiği ortaya çıktı. İngiliz ve Finlandiyalı bilimadamlarının yaptığı araştırma, liseden sonra üniversite öğrenimi gören kişilerin, beyinde bunamayla bağlantılı değişikliklerden, öğrenim görmeyi bırakanlara oranla daha az etkilendiklerini gösterdi.
Araştırma ekibinde yer alan Cambridge Üniversitesi’nden Hanna Keage, daha fazla eğitimin beyindeki hasarın iyileşmesiyle ilişkisi olmadığını, yalnızca daha fazla öğrenim görenlerin bu hasarla daha iyi başa çıktıklarını söyledi.
872 yaşlının beyinlerinin incelendiği ve şahsi bilgilerinin kullanıldığı araştırmanın Brain dergisinde yayımlanan sonuçlarına göre, her bir yıllık fazladan eğitim, bunama olasılığını yüzde 11 oranında azaltıyor.
Araştırmanın sonuçları, çok sayıda ülkede nüfusun yaşlanması ve bunama vakalarının sayısının ciddi biçimde artmasından endişe edilmesinden ötürü önemli görülüyor. Dünyada 35 milyon kişinin bunaklıktan muzdarip olduğu belirtiliyor.
Bulmaca Bunamayı Geciktirir mi?
Garip Ama Gerçek
Şekerli Su Acıyı Dindirmiyor
Sarımsak Kokusunu Sadece O Gideriyor
Kızılcık C Vitamini Deposu
Sahurda en uygun yemek kahvaltılık
Ramazanda Başağrısı Nasıl Önlenir?
D Vitamini Bilinenden Çok Daha Önemli
Asitli İçecekler Vücuda Neler Yapar?
Armut Her Derde Deva